|
4207
|
NERELERDE YASAK
|
UYMAYANLARA
|
UYGULAMAYANLARA
(Cezası / Yetkili Makam)
|
|
2/1-a,b
|
Konutlar hariç, Kamu alanları dahil tüm kapalı alanlarda
|
KK md.39
(62 YTL)
|
- (Kamu binalarında hariç olmak üzere) Yasakların uygulanması ve tedbirlerin alınması ile ilgili yükümlülüklerini yerine getirmeyen işletme sorumluları, işletme iznini veren kurum yetkilileri tarafından yazılı olarak uyarılır.
- Bu uyarı tebliğ edilir. Bu uyarıya rağmen yükümlülüklerini yerini getirmeyenlere;
- Belediye sınırlarında =>
Belediye Encümeni tarafından,
- Belediye sınırları dışında =>
Mülki Amir tarafından,
500-5000 YTL.idari para cezası.
|
|
2/1-c
|
Taksiler dâhil tüm toplu taşıma araçlarında
|
|
2/1-ç
|
Dershanelerin, tüm Okul öncesi, ilk ve orta Öğrenim kurumlarının, kültür ve sosyal hizmet binalarının kapalı ve açık alanlarında,
|
|
2/1-d
|
Özel hukuk kişilerine ait olan, lokanta, kahvehane, kafeterya, birahane gibi tüm eğlence hizmeti verilen yerlerde
(19.07.2009 ‘da yürürlüğe girecek)
|
|
2/3
|
Otellerde özel oda verilebilir.
|
|
2/4
|
Açık havada yapılan her türlü spor, kültür, sanat, eğlence faaliyetlerinin yapıldığı yerlerde ve seyir yerlerinde
|
|
2/5
|
Tütün tüketimi için oluşturulan Mahsus alanlarda havalandırma tertibatı olmak zorundadır.
|
|
İSTİSNALAR
|
|
2/2-a
|
Huzurevi, akıl hastanesi ve cezaevinde
|
Mahsus alan oluşturulabilir. Bu alanlara çocuklar giremez.
|
|
2/2-b
|
Şehirlerarası veya Uluslararası Denizyolu araçlarının güvertelerinde
|
|
DİĞER ÖNLEMLER
|
|
3/1
|
Tütün ürünlerinin, her ne surette olursa olsun reklâm, tanıtım, kampanyası yapılamaz.
|
50.000-
250.000
YTL
|
TAPDK
cezaya karar vermeye yetkili.
|
|
3/3
|
Tütün firmalarının araçlarında tütün tanıtımı uygulaması olamaz.
|
|
3/4
|
Tütün firmaları, ürünlerini promosyon, hediye vb. şeklinde dağıtamazlar.
|
|
3/5
|
Basın yayın organlarında ilan, reklâm verilemez.
|
|
3/2
|
Tütün firmalarının alametleri takı, kıyafet veya aksesuar olarak taşınamaz.
|
KK md.39
(62 YTL)
|
|
3/6
|
Tüm TV yayınlarında tütün görüntülerine yer verilemez.
|
Yerel yayın için
|
1000-5000 YTL.
|
RTÜK
cezayı vermeye yetkili.
|
|
Bölgesel yayın için
|
5000-10.000 YTL.
|
|
Ulusal yayın için
|
50.000-100.000 YTL.
|
|
3/7
|
Sağlık, eğitim ve öğretim, kültür ve spor hizmeti verilen yerlerde satışı yapılamaz.
|
1000 YTL.
|
Belediye sınırlarında =>Belediye Encümeni, Belediye sınırları dışında =>Genel Kolluk tarafından.
|
|
3/8
|
18 yaşından küçüklere satılamaz.
|
TCK md.194 (Sağlık için Tehlikeli madde temini-
6 aydan 1 yıla kadar hapis)
|
|
3/9
|
18 yaşından küçükler tütün satışında çalıştırılamaz.
|
Mahalli Mülki Amir tarafından her bir kişi için
1000 YTL.
|
|
3/10
|
Tek tek satılamaz.
|
250 YTL.
|
Belediye sınırlarında =>Belediye Zabıtası, Belediye sınırları dışında =>Genel Kolluk tarafından.
|
|
3/11
|
Otomatik makinelerle veya internetten satılamaz.
|
50.000-250.000 YTL
|
TAPDK cezaya karar vermeye yetkili.
|
|
3/12
|
İzmarit, paket vb atıklar çevreye atılamaz.
|
KK md.41
(23 YTL)
|
Belediye Zabıtası yetkili.
|
|
3/13
|
Tütün ürünleri çocukların doğrudan ulaşacağı ve işletme dışından görülecek şekilde, ayrıca satış belgesi olmaksızın ve belgede belirtilen yerin dışında satılamaz.
|
Mahalli Mülki Amir tarafından her bir kişi için 1000 -10.000 YTL.
|
Belgesiz veya belgeli fakat yanlış yerde satılanlara el konur. Alındığı yer ispat edilemezse Mülkiyetinin Kamuya geçirilmesi kararı verilir.
|
|
3/14
|
Tütün ürünlerine benzer başka ürün üretilemez, satılamaz.
|
20.000- 100.000 YTL.
|
Belediye sınırlarında =>Belediye Encümeni
Belediye sınırları dışında =>
Mahalli Mülki Amir tarafından.
|
|
4/1
|
Yasak olan yerlerde, yasal düzenleme ve cezaları ile ilgili uyarılar; salonlarda 10 cm. punto ile, Toplu taşıma araçlarında 3 cm.lik puntolar ile görülebilecek yerlere asılır. Tütün tüketilebilecek alanlarda sağlık uyarıları asılır.
|
Mahalli Mülki Amir tarafından 1000 YTL.
|
|
4/2
|
Tütün satılabilecek yerlerde; “Yasal Uyarı: 18 yaşını doldurmayanlara sigara ve diğer tütün ürünleri satılamaz; satanlar hakkında yasal işlem yapılır.” Yazısı görülebilecek yere asılır.
|
|
4/3
|
Tütün ürünleri paketleri üzerindeki Uyarıcı yazıların olmak zorundadır.
|
Her biri için malın piyasa değeri kadar. Bu ceza da 250.000 YTL den az olamaz.
|
TAPDK
tarafından
|
|
4/4
|
4/3 deki bilgiler eksik, yanlış, aldatıcı olamaz.
|
|
4/6
|
Tütün firmaları, istenilen bilgileri 15 gün içinde Sağlık Bakanlığına ve TAPDK’ya vermek zorundadır.
|
50.000-100.000 YTL.
|
|
4/7
|
Tüm TV ve Radyolar ayda en az 90 dakika zararları konusunda yayın yapmak zorundadır. Yayınlar 08.00-22.00 saatleri arasında olmalıdır. Bunların da asgari 30 dakikası 17.00-22.00 saatleri arasında olmalıdır.
|
Yerel yayın için
|
1000-5000 YTL.
|
RTÜK
ceza vermeye yetkili.
|
|
Bölgesel yayın için
|
5000-10.000 YTL.
|
|
Ulusal yayın için
|
50.000-250.000 YTL.
|
|
Radyolar için 1/10 ceza uygulanır.
|
|
4/15
|
Bu kanunla kendilerine yüklenen görevlerini yapmayan memurlar ve diğer kamu görevlileri hakkında CEZA HUKUKU sorumluluğu saklı kalmak kaydıyla, tabi oldukları DİSİPLİN HÜKÜMLERİ uygulanır.
|
|
KABAHATLER KANUNU (KK)
|
|
Tütün mamullerinin tüketilmesi
MADDE 39.- (1) Kamu hizmet binalarının kapalı alanlarında tütün mamulü tüketen kişiye, ilgili idarî birim amirinin yetkili kıldığı kamu görevlileri tarafından elli Türk Lirası idarî para cezası verilir. Bu fıkra hükmü, tütün mamulü tüketilmesine tahsis edilen alanlarda uygulanmaz.
(2) Toplu taşıma araçlarında tütün mamulü tüketen kişiye, elli Türk Lirası idarî para cezası verilir. Kabahatin özel hukuk kişileri tarafından işletilen toplu taşıma araçlarında işlenmesi halinde bu ceza ilk başvurulan kolluk birim yetkilileri tarafından verilir. Kamuya ait toplu taşıma araçlarında işlenmesi halinde idarî para cezası verme yetkisi bakımından birinci fıkra hükmü uygulanır.
(3) Özel hukuk kişilerine ait olan ve herkesin girebileceği binaların kapalı alanlarında, tütün mamullerinin tüketilemeyeceğini belirtir açık bir işarete yer verilmesine rağmen, bu yasağa aykırı hareket eden kişiye, elli Türk Lirası idarî para cezası verilir. Bu ceza, şikâyet üzerine en yakın kolluk birimi yetkililerince verilir.
(62 YTL./2008 yılı için)
|
Çevreyi kirletme
MADDE 41 .- (1) Evsel atık ve artıkları, bunların toplanmasına veya depolanmasına özgü yerler dışına atan kişiye, yirmi Türk Lirası idarî para cezası verilir. Bireysel atık ve artıkların atılması halinde de bu fıkra hükmü uygulanır. ..
(7) Bu kabahatler dolayısıyla idarî para cezasına belediye zabıta görevlileri karar verir.
(8) Bu kabahatler dolayısıyla meydana gelen kirliliğin kişi tarafından derhal giderilmesi halinde idarî para cezasına karar verilmeyebilir.
(23 YTL./2008 yılı için)
|
|
TAPDK : Tütün, Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkiler Piyasası Düzenleme Kurumu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22 Mayıs, 2008 saat 21:35
Sigaranın yasaklanması uygulamasını sonuna kadar destekliyorum. Sigara içmeyen biri olarak açık havada içenlerden bile rahatsızlık duyuyorum. İçenler bunu anlayamaz ama esen en ufak rüzgar bile o dumanı ve rahatsızlığı taşıyor bize. Açık hava için bile bu kadar söylenirken kapalı alanlardan, barlardan ya da konser alanlarından söz etmeme bile gerek yok sanırım.
Kendinizi istediğiniz gibi zehirleyin. Ama benden uzak dursun dumanınız.
25 Mayıs, 2008 saat 12:55
Sigara içmiyorum. Fakat Bu Kanun çevre sağlığı ve temizliği içinse; önce araçlardan çıkan egsoz gazina bi çözüm bulsunlar. Aslında çözümde çok basit. Etrfı kirletmeyen yakıt kullanan araçlardan vergi indirimine gidilsin. Mesela LPG deki ÖTV düşürülür ya da kaldırılabilir. Madem Avrupalılaşışıyoruz (EN AZINDAN APRUPALILAŞMAYA ÇALIŞIYORUZ) oralarda LPG li araçları destekliyorlör, bizde köstekliyoruz.
Gerçi biz millet alarak eften püften işlerle uğraşmayı çok severiz. İşini bilcen İşe gitmicen mantığı yaygın olduğu için bunuda normal karşılıyorum
25 Mayıs, 2008 saat 12:58
Dumansız Türkiye isteniyormuş…… Kış gelsinde ondan sonra göreceğiz dumanı. ASıl bunlara çözem bulunsun. Bizim şu anda yaptığımız İğneyle Kuyu Kazmak.
25 Mayıs, 2008 saat 14:52
çevre sağlığı temizliği birincil amaç değil burada.
sigara içmeyenlerin sağlığı birincil. bu yasanın çıkma sebebi sigara içmeyenleri korumak.
yasa tasarısından bir cümle bunu açıklıyor:
Dumansız temiz bir hava solumak, bütün insanların en temel haklarından biridir.
26 Mayıs, 2008 saat 21:22
tamam da sayin emrah ustun; dumansiz temiz hava solumak icin bu ulkede sigara’nin sonlandirilmasi yeterli bir cozum mu zannediyorsunuz? ben de sigara icmiyorum ve kesinlikle bu yasanin insanlarin ozgurlugune abartili bir mudahale oldugunu dusunuyorum. sigara icmeyenleri rahatsiz etmek icin ortak yola gitmek, cesitli cozumler bulmak varken sigara icenleri bu ozgurlukten tamamen men etmeye yonelik bu yasa kesinlikle cozum aramaktan uzak bir dayatmaci tutum sergilemekte.. ve eminim bu torba dolusu yasaktan sonra turkiyede sigaraya baslama yasi dusecek, cunku toplumumuzda yasaga bir merak, bir istek duyulmustur herzaman.
bu kadar yasak koyacaklarina sigara fabrikalarini kapasalardi daha celiskisiz , daha yalin bir eylem olurdu!
fehmi beyinde degindigi gibi havayi kirleten, insan temiz hava solumasini engelleyen o kadar cok etken var ki memleketimizde… alinmasi gereken o kadar cok onlem var ki , bu yasa toplumun bir kesiminin (ki bu kesim sigara icmeyenler oluyor) hakkini korumaktan cok bir kesimin hakkini , ozgurluklerini elinden almak olarak duzenlenmis durumda. ne uzucu, dayatmaci ve cozumcu olmayan bir tutum…
26 Mayıs, 2008 saat 21:28
halkımıza yaranılmıyor değil mi?
sonra da avrupa ülkelerine bakıp bizde olsa şöyle olur böyle olur diyerek kendimizi eleştiririz. zamanla öğreneceğiz…
30 Haziran, 2008 saat 14:29
türkiye nin tek sorunu sigaraydı bu iktidar bununda üstesinen geldi kutluyorum
5 Eylül, 2008 saat 09:04
uygulamayı yapmayan resmi kurumlar hakkında suç duyurusunu nereye yapacağız arkadaşlar, bilen varsa acilen buraya yazsın, uyardım ama umursamadılar, ben de suç duyurusunda bulunacağım… cevabınzı acilen bekliyorum, buraya yada mail adresime…
8 Ocak, 2009 saat 00:33
Bu ülkede öteden-beri ya hep, ya hiç uygulaması süregelmiştir. Oysa, siyahla, beyaz arasında sayısız gri tonları vardır. Yine, bu ülkede
istatistiklere bakıldığında 24 milyon içici mevcuttur. 18 yaş altını hesaba katmadığımızda nüfusun yarıdan fazlası sigara içiyor demektir.
(Keşke, böyle yüksek oranda içici olmasaydı. Ama maalesef bu bir gerçek.) Bu durumda yasağı uzun süre yaşatmak oldukça zor gözüküyor.
Çok geçmeden umarım yetkililer ara bir çözüm bulurlar. Çözüm de mutlaka mevcuttur. Sigara içilen mekanlarla, içilmeyen mekanların
ayrılması bence iyi bir çözümdür. Havaya karbonmonoksit yayıyor diye evinde doğalgaz kullanma ozaman. Kış kıyamette ısınma ciğerlerin
kirlenir. Dahası da var. Karbondioksit, karbonmonoksit kükürtdioksit ve dumanın içindeki diğer kimyasalları içeren kömürü evlere bedava
dağıtanlara, temiz hava isteriz diye niye tepki vermiyorsunuz? Temiz hava bol oksijenli günler….
11 Nisan, 2009 saat 14:41
sigara yasağı kanununu çıkaranlara teşekkür ediyorum.halkımız için en gerekli kanunlardan biriydi.
sigara içen ülkeler geri kalmış ülkelerdir.medeni ülkeler sigara içimini azaltmaktadır.
sigara kirliliktir,daha doğrusu pisliktir..sigara çevreyi izmaritler ve kiprit çöpleri ile kirletir.
sigara yangınlara sebebiyet verir,sigara kanser yapan maddelerin en başında yer alır.
mümkünse sigara içilmemelidir.içiliyorsa bile gizli içilmelidir.çocuklardan uzak olmalıdır.
gebe anneler,doktorlar,hemşireler,öğretmenler,imamlar asla sigara içmemelidir.
sigara içmek kötü alışkanlıktır.bu nedenle kötü alışkanlık sahbi olmamalıyız…
daha yüzlerce sayılacak sebepten dolayı sigara içilmemeliiiiiiiiii…….
11 Nisan, 2009 saat 14:50
bu güzel köşede bizede yorum yapma hakkı tanıyan sayın emrah üstün beye çok teşekkür ediyorum.
sigara yasağı ile ilgili kanuna mutlaka uyalım diyorum.kanunlara uymak demek medeni olmak demektir..
sigra içmemekle çevremizdeki insanlara karşı saygımızı gösteriyoruz.buna da insan olarak mecburuz.
insana saygı kendimize saygı demektir.
temiz çevre,temiz toplum,sağlıklı yaşam için elele…
14 Haziran, 2009 saat 02:38
ya arkadaşlar ne kadar rahatsınız çoğunuz sigara içmek medeniyetsizlik olarak görüyorsunuz medeni olmak sagara içmemekmidir yani??bence medeni olmak avrupayı örnek alıpda daha doğrusu kopya çekipde konuştuklarını marifet sananlarda..bi kerede karşı tarafıda düşünün mesela mekan sahipleri bu esnaflar ne yapıcak kahveler mesela,diskolar,kapalı eylence merkezleri vs vs saymakla bitmez + sizin şu medeni dediğiniz avrupalılar tatil için ülkemize geldiklerinde bu manzarayla karşılaştıklarında bi daha ne zaman gelirler kimbilir neyse çok da önemli deil ama esnafıda düşünmek lazım onların yanında çalışan işçileride düşünmek lazım..herşey bi yana bende sigara içmiyorum ama yasağada karşı deilim ama kanun biraz genişletilebilir mesela sigara içilen ve içilmeyen salonlara ayrılarak en iyi çözüm bu ne bu şeriatlamı yönetiliyoruz isteyen istediğini yapar ama kimseyi rahatsız etmediği sürece….
28 Haziran, 2009 saat 00:23
volkan bey bana tercüman oldu . ancak ben bu meselenin cok daha icindeyim.bugün iş yerimizi sattık.sigara yasağı gelince ne yaparız borcumuz harcımız var.ben sigara kullanan biriyim. bakıyorum yazan arkadaşlarımın coğu kullanmıyor. bu cok güzel. keşke bende kullanmasam malasef kullanıyorum.meseleye icenler tarafından bakarsak ben bir bayan olarak sokakta icilmesine karşıyım.bu yüzden alışverişe cıktığımda otururum bir cafe ye icerim kahvemide icerim.şimdi ben sigara icemeyince neden cafe ye gideyim. oturup bir bankta iccem yani.düşünün bara gidip bir bardak biraya 20 ytl ödüyosunuz ama sigara icemiyorsunuz.böyle bir mantık yok. yazık insanlar evlerinin gecimlerini sağlamak icin günün 16 saati calışıyorlar.örnek.. müşteri bir iki defa geldiyse bide kendini bişey zanneder cay parası vercekya seni satın alcak.sen standart olarak iki şekerini koyarsın adam sen benim tek şekerli ictiğimi bilmiyonmu gibi cahilce cümleler kurar.dünyanın en zor işleri hizmet sektörüdür.dışarda selam vermeyeceğin kılıksızın birine buyrun dersin. bu yüzden artık esnafla uğraşılmasın hergün yeni vergi yasası cıkarmayı bilen bu devlet esnafın önünü acacağına nasıl sıkıntı cektirir cebindeki parayı nasıl alırımın derdinde. bu memleketin tek sorunu sigaraymış gibi. 32 yaşındayım tsk nın televizyonda basın toplantısı yaptığına ilk kez şahit oldum.bu devlet askerinin arkasında dursun önce. okuyan ve bana yazma fırsatı veren emrah üstün beye cok teşekkür ediyorum. saygılar.
30 Haziran, 2009 saat 13:54
Bu yasağın barlarda, kahvehanelerde işleyeceğini düşünen var mıdır acaba?
Kafelerde işler ama bardan sigarayı kimse çıkaramaz. Mahalle kahvesindeki amcaların da umrunda olmaz.
30 Haziran, 2009 saat 21:29
sonuna kadar katılıyorum size millet olarak çözüm aramalıyız bence hangi konuda olursa olsun bazıları gibi burası türkiye burda herşey olur mantığını bi kenara bırakmanın zamanı geldi diye düşünüyorum..eğer bişeyler yapılacaksa 2 tarafında düşünülerek yapılması gerekiyor.sokakta gezerken bi bayan sigara içerken hemen ön yargıyla yaklaşıyoruz aaa ne kadar ayıp bi bayana yakışıyomu diyoruz sonrada onların dışarda sigara içmesini zorluyoruz ne alaka çözemedim sigara içmeyenleri düşündüğümüz kadar içenleride düşünmek gerekiyor bence eğer medeni bi ülkeysek…
13 Temmuz, 2009 saat 23:59
şu anda zaten krizden zor ayakta duran bir işletmemiz varken bu da bize darbe olacak .. eve artık ekmek de gelmez bir o geliyordu onu da alsınlar sonra sağlık desinler biraz insaf…
14 Temmuz, 2009 saat 09:47
Gelişmiş ülkelerde işletmeler sigaradan para kazanmıyor değil mi?
Sizleri etkileyecek tabiki ama, bence zamanla oturacak.
O Marlboro’lara verilip ABD’lere giden paralar zamanla azalacak, bizim işletmelerimize gelecek. Sigara yerine daha çok çay içecek insanlar.
15 Temmuz, 2009 saat 15:08
emrah bey haklısınız ama ben dışarıdan eşimin işlerinin azlığını gören bir eş olarak tepkiliyim.bizleri zaten her şey etkiliyor eğlence vergisi adı altında alınan vergiler…. daha neler neler… şu anda gözümün önüne geliyor.. parklar dolacak…. sokakta içenler çoğalacak .. zaten öyle olmadımı okullarda kapının önüne çıkıp içen öğretmenler oldu. içerde ysktı çünkü önce insanlara bunu içmemeyi öğreteceksin sonra yasak koyacaksın belki bizim bardada içmeye yelteneceklerve cezayı yine bize kesecekler.. ilk başlarda çok insanın canı yanacak. krizi aşmaya çalışırken o kadar zorki .. alışveriş merkezlerinde yasak bunu anlıyabiliyorum.. bizz neleri aştık bunlarıda aşarız inşallah..milletin sağlığı derken biz açlıktan başımıza bişey gelmezse iyidir…
15 Temmuz, 2009 saat 16:59
Ben barlarda bu yasağın işleyeceğini hiç sanmıyorum. Belki ilk 1-2 ay. Sonra içilmeye başlar.
Hatırlar mısınız bir zamanlar ekmekler poşette satılmak zorundaydı.
Ne oldu? 2 ay sürdü, şimdi soran bile yok.
18 Temmuz, 2009 saat 12:24
selam arkadaslar cok guzel yorumlar okudum ama cokta bencil dusunen arkadaslar sigara icmiyorlar diye iyi oldu falan bu sadece cafe ,kahve,,bar vb. yerleri etkilemeyecek bu genel olarak etki yapacak ben işletmeciyim ve bir cok isletmeci eve ekmek goturemezse para kazanamazsa diger sektorleride etkiler, aklım almıyor hadi sigarayı yasakladın ya millet kısın nargileyi nerde icicek yağmurda dısarda mı. bu yasanın cıkması kafadan yanlışlıklarla doluyo yasa cıktı ve işlerimiz dustu ve tutunamadık işletmemizi kapattık 2-3 ay sonra emrah arkadasın dedigi gibi yasa uygulanmadı peki benim gunahım ne olacak yasanın iptal olacagını dusunmemek mi olacak.teşekürler
18 Temmuz, 2009 saat 12:48
Sigara kullanmayanların bu yasağı desteklemesi nasıl bencillik olabilir aklım almıyor.
Kafelerde öksürürdüm ben dumandan, eve giderdim üstüm sigara kokmuş. Nefret ederdim yoğun dumanlı kafelere gitmekten. Buna bencillik diyorsanız daha diyecek şey bulamıyorum…
18 Temmuz, 2009 saat 13:06
Şimdiye kadar hep Sigara içmeyenler 2. sınıf vatandaş pozisyonundaydılar. Ne diye sigara içenlerin pasif içicisi olalım ki. Yasa harika oldu bence. Bu kanun kişi özgrülüğüne müdehale yada sigara yasağı anlamına gelmiyor, sadece sigara içenlerin sigara içmeyenlere olan haksız baskısı engellenmiş oluyor. Hükümeti ilk defa bir konuda tebrik ediyorum.
İşletmelerde yasağa uygun önlem alabilir, o kadar kafanızı zorlamamıza gerek yok, sigaralı yada nargileli bölüm yaparsınız dışarıya doğru, 1 sene süreleri vardı geçiş için, ne tür önlem aldılar merak ediyorum.
18 Temmuz, 2009 saat 14:03
sonucta cafede sigara icliyor nargile iciliyor ve icilen coğu yerde de duman olmaz havalandırması varsa koku olabilir ama kimse sigara icmeyen bir insanı cafeye gelsin diye zorlamıyor o zman park a gider orda oturur veya sigara o dası istenir sigaralı sigarasız bolum diye iki ye ayrırlır sen gider orda oturursun o zman kokmazsın ama komple yasaklamak cozum deil
18 Temmuz, 2009 saat 15:39
:=) yılmaz sigara icmeyenler ikinci sınıf vatandas pozisyonunda diyosun :=) ikinci vatandas pozisyonunda olan sigaradan once cooook konu var ama siyasete girmek istemiyom bi ona kladık once dier olayları dueltsinler bende tebrik edeyim devleti.
18 Temmuz, 2009 saat 17:45
ben sigara kullanan bir işletme sahibi olarak, öncelikle sigara içen insanlara yada içmeyen insanlara 1. sınıf veya 2. sınıf insan muamelesi yapmayı son derece yanlış buluyorum. ayrıca sigara içmeyide bir cahillik olarak görmüyorum çünkü sigaranın bu kadar yoğun tüketildiği bir ülkede küçük yaşlarda özenti sonucu oluşan bu alışkanlık. ilerlenen yaşlarda bırakılması çok güçtür.
işletmeci gözüyle bakacak olursam olaylara, benim mekanım 3 katlı, bu katlardan birine bari sigara içilebilir yapsam kötümü olurdu. yada 3 adet farklı yerlerde şubelerim war, 2si yasak 1i içilebilir olamazmıydı. emrah bey gibi üstünün sigara kokmasını veya sigaranın olumsuz etkilerinden kurtulmak istiyenler istedikleri mekana gidebilselerdi, yemekten sonra sigarasını içmek istiyen bu ülkenin vergi ödüyen vatandaşlarıda rahatları bozulmadan vakitlerini eğlenceli bir şekilde geçirebilserdi kötümü olurdu?
diğer bir hususda sigaralarını yanlızca dışarda içmeye mahkum ettiğiniz insanlar çocuklarımıza iyi örnekmi olucaklar? okulun önünde sgara içen öğretmenler, bankaların önündeki müdürler görevliler kamu kuruluşlarındaki memurlar sigaralarını dışarda içerken ne kadar iyi örnek olacaklar. peki bunca çalışan insan verdikleri her sigara molasında kaybedilen süre milli gelirimizden gitmeyecek mi. zaten yawaş işliyen kamu sistemimizde bizi 10 dk daha işimizden alı koymuyacak mı? inşallah işlerimizde düşüklük olmaz ve sağladığımız istihdamı dewam ettirebiliriz.
peki çoğu ülkenin sigara yasağına kabul etmesine ragmen hatta bizden daha medeni saydığınız almanyanın 18 yaşından küçüklerin giremediği bar tarzı yerlerde neden sigarayı yasaklamadığı ve buna benzer diğer konularda bazı istisnalar yapmalarını nasıl değerlendiriyorsunuz?
daha yazmak istediğim çok konu wardı ama belki daha sonra …
18 Temmuz, 2009 saat 21:01
Ya şu yasağı savunan çok bilmiş arkadaşlardan biri bana nargilenin kışın nasıl içileceğini açıklayabilir mi?
ekstra bölüm yapsın dışarı çıksın diyen arkadaş ta yasanın içeriğini bilmiyor sanırım, mekanın üstü kapalı olmayacak, 4 tarafı duvarla çevrili olmayacak…
bas bas bağırıyoruz türk kültürü nargile diyoruz, avrupadan nargile için turist çekiyoruz.. kışın nerde içireceksin?
onu geçtim, bütün müşterisi nargile içmeye gelen nargile kafelerin hepsi kapanacak, bu adamların zararını kim karşılayacak…???
bu yasa haddinden çok fazla geniş… bunu bi kabul edin…
18 Temmuz, 2009 saat 21:43
millet çocuklarını alıp cafelere gitmektense artık parklarda oturup içecekler bugün tv de o görüntüler başlamıştı bile… yani çocukları korumak isterken daha çok sigara içen insan görecekler sokaklarda….ne hoş bir görüntü…. değilmi….çocuklarda artık ellerinde sigarayla dolaşmaya başlarlar artık…..
18 Temmuz, 2009 saat 21:48
yılmaz bey yasayı tam anlamıyla bilmiyorsunuz sanırım önlem alınacak birşey yok sadece açık alanın varsa üstü kapaalı değilse oralarda içiliyor her işletmeninde bahçesi olmadığına göre…. yasak heryerde yasak ama bu bizi yani işlletmeleri çok etkileyecek… sigara içilen bölüm istemiyorlar anında ceza olacak … işler tamamen düşecek…
19 Temmuz, 2009 saat 10:43
Şöyle birşey;
Financial Times, yasağın başarıyla uygulanması halinde yılda 100 milyardan fazla sigara içilen ve dünyanın 8. sigara pazarı sayılan Türkiye için devrim olacağını vurguladı. Gazete, Türkiye’de bütün erkeklerin yarısının sigara içtiğini belirtti.
20 Temmuz, 2009 saat 18:14
Yasanın hayırlı olması temennisi ile
22 Temmuz, 2009 saat 15:27
buyrun artık sigarasız ortamdasınız… peki neden kapalı yerler bomboş yine açık alanlarda insanlar içiyor.. neden gelmiyorsunuz sigaraya tepkili olanlar barlara .. temiz hava istiyordunuz…. tepkiliyiniz.. üstünüz başınız sigara kokuyordu şimdi kokmayacak barlara rahat rahat girebilirsiniz… ama neden gelmiyorsunuz… o kadar saçmaki………………………………………yine açık alanlardasınız….
22 Temmuz, 2009 saat 15:32
benim yaşama hakkım nolacak… ister inanın ister inanmayın ama evime 3 gündür kuruş girmedi… sağlıklı günler sizin olsun…………….kokmayın …. temiz hava soluyun………….. keyif yapın……. ama bende gülecek hal bile kalmadı.. ben emekçi eşiyim … keşke herşey sigarayla çözülsse ama yeter saçma sapan şekilde bu yasayı savunmanızdan bıktık.. kendinizi düşünürken lütfen buradan ekmek yiyen ve evine ekmek götüren nice insanları düşünün lütfen.. ………..
22 Temmuz, 2009 saat 15:40
ister inanın ister inanmayın evime 3 gündür kuruş girmedi… nasıl geçecek bu günler benim dükkan kiramı yasayı tebrik edenler destekleyenler verecekmi…….
22 Temmuz, 2009 saat 19:06
ya elif neyin çabasını veriyorsun ki bu millet anca kendini düşünür kuyruğuna basmasınlarda ne olursa olsun…herkes süper oldu diyo ama hiç o mekanlarada giden yok dediğin gibi kardeşim bakın kapalı mekan derken 2 ye ayırmak lazım örneğin bir hastaneyle kahve bir olrmu lokantayla bar bir olurmu alışveriş merkezleriyle diskolar bir olurmu kahveye barlara vs buralara yetişkin insanlar gidiyo 18 yaşından küçükler gitmiyoki hepsi yetişkin insanlar kime kötü örnek olucaklarki aksine evde çocuklarının yanında içmeye başladılar işte şimdi kötü örnek olmaya başladılar..bu adamlar sattalerce çalıştıktan sonra sitres atmaya gidiyolar bizimkilerde tutturmuşlar dumansız hava sahası işsizlik çoğalınca ben görücem onları
22 Temmuz, 2009 saat 19:22
işlerine gelince yasayı kendilerine göre ayarlamayı biliyorlar biz getiriyoruz onları bu koltuklara bizi düşündüklerini söyleyip bizi mahvediyorlar … tekrar söylüyorum hani dumansız yer isteyenler nerdesiniz 3 gündür…. kırgınım kızgınım benim eşim milletin ağız kokusunu çekerek bu parayı kazanmaya çalışırken benim ekmek parama göz dikenler utansınlar volkan tepki göstermek lazım …. benim çocuğum yok iyikide yok bu dünyaya neden çocuk getiripde onu heba edeyim…. biz ekmek paramız diyoruz sadece ……
23 Temmuz, 2009 saat 15:51
öğretmenim ve uzunca yıllardan beri tiryakiyim, geçtiğimiz yıla kadar hiçbir öğrenci elimde sigara görmedi, sokakta, çarşıda, parklarda kamuya açık yerlerde tercih etmiyordum içmeyi. öğrencilerim beni görebilirdi. okulda ise sigara odamız vardı, bodrum katta olduğu için yine öğrencilerimiz görmüyordu bizleri. ders öncesi üzerime sıktığım deodorantın, ağzıma sıktığım parfümün, yediğim naneli şekerlerin haddi hesabı yoktu.hiçkimseye zarar vermeden kötü örnek olmadan, görünmeden sigaramızı içiyorduk. geçen yıl çıkan kararnameyle okulda içmemeye başladık. 10 dakikalık tenefüslerimizde çıkıp okul dışında içiyoruz sigaramızı, öğrencilerin gözleri önünde neredeyse. özellikle kullanıcı olmayan arkadaşlar “be adam içmeyiver onu da” diyecekler içlerinden eminim. tiryaki olmayanlar beni anlamayacaklardır, hele son günlerde nette öyle yorumlar okudum ki empati şansımız sıfıra inmiş onu da maalesef idrak ettim.
yasanın geciktiğini bile düşünüyorum. bundan 2 – 3 ay öncesinde, yeni bebekleri olmuş bir öğretmen arkadaşın ailesiyle bir cafede oturmak istedik,hava yağışlıydı açık hava şansımız olmadığı için bir cafede karar kıldık ama oturamadık her yerde sigara içiliyordu. bir tiryaki olarak bu durumdan ben bile rahatsız oldum. bundan sonra hiç olmazsa böyle bir durumla karşılaşmayacağız. fakat, tiryaki arkadaşlar da kimsenin hakkına saygısızlık etmek istemiyor, kimsenin havasını kirletmek istemiyor. işletmelere sigara için ayrı duman sahaları oluşturulması en mantıklı çıkış yoluydu bence. sıkı denetimlerle, havalandırma sistemleriyle bu kirlilik yok edilebilir emin olun. sıkı denetim ve ruhsat yöntemiyle bunun üstesinden gelinebilirdi. bu yeni yasa 4. murad yasakları gibi olacak, yararından çok zararı olacak bunu hepimiz göreceğiz…
24 Temmuz, 2009 saat 11:17
Öncelikle hükümeti sigara yasağına ciddiyetle yaklaştığı için teşekkür ediyorum.
Bir şeyin samimi olup olmadığı nerden anlaşılır biliyormusunuz?
Ben anlatayım:samimiyet öncelikle bir çirkin iş varsa o çirkin işe giden yolları kapatmaktır. Sen o yolları açık tuttuğun sürece insanlar onlara heves salacaklardır. Hatta tutsağı esiri olacaktır.
Bugün Ülkemizde daha büyük tehlike ve fitneler varken bunların üzerine gidilmeyip ‘insan sağlığı ve dumansız hava’
propagandalarıyla , Bu havanda su döğmekten başka birşey değildir.
Arkadaş insanları içten içe kemiren toplumun nerdeyse % 80 ine sirayet etmiş ahlaki çözülmenin yaptırımı ney!!!
Bu yaptırımsızlar milyonlarca insanın 2 dünyasını da kemiriyor.
sigara içip de 92 yaşına kadar yaşamış insanlar var. hem de hala yürüyorlar.
Bunu sigaranın meşruluğunu savunmak için söylemiyorum.
Dolayısıyla devletin büyük sigar şirketlerine yaptırım uygulayıp satımını yasaklaması gerekiyor!!!
kendisine ait fabrikaları kapatması gerekiyor. Bu yasak da zaten vardı, toplum benimsemedi niye samimiyetsizlik doğallığını gösterdiği için…
24 Temmuz, 2009 saat 11:18
kapalı ‘mekan’ sahipleri ölsünler bence..
kapalı mekan mı olur yahu? mekan dediğin açık olur, hatta mekan olmasın hiç, açık hava olsun, en güzeli.. açık hava iyidir hoştur oksijendir temiz havadır mistir mis, bunlar güzel şeyler..
24 Temmuz, 2009 saat 17:51
kayhan bey ciddiyetle yaklaştığı kesin devletin ama SAMİMİ değil amaç sadece içkiyi yok etmek ama unutulmasın burası yani ülkemiz yakında iran olur..
25 Temmuz, 2009 saat 00:28
othello internetten klavye delikanlılığı yapma..
25 Temmuz, 2009 saat 01:26
Devlet sigarayı heryerde serbest bıraksın. Hatta maruanayı falan da serbest bıraksın. İsteyen istediği yerde çeksin. Ha bali de çekilebilsin, devlet bunlara hiç karışmasın. Düzen sağlamasın.
Hatta korsan kitap falan da serbest olsun. Kitabı alan razı, satan razı. Kitap sahibinin zarar görmesi önemli değil. Çünkü korsancıların ekmek parası o da.
Mahallelerin, apartmanların arasında gece kulüpleri sabah 5′e kadar müziğin sesini istediği gibi açabilsin istiyorum. Ben bunu istiyorum. Çünkü müziğin sesi kısılırsa müşteri gelmez. O gece kulübü para kazanamaz. Mahalle sakinleri mışıl mışıl rahat yataklarında uyurken gece kulübündeki garsonlar parasızlıktan işten çıkarılır.
Sigara kullananların bile “iyi oldu, bırakmama yardımcı olacak” diyerek desteklediğine birçok kez şahit olduğum, bizi gelişmiş toplumların seviyesine yaklaştırma ihtimali olan bu yasanın çıkmasına “sadece” mekanlarında sigara içilmesinden para kazanan mekan sahiplerinin (bu başlık gösteriyor) karşı çıkması ne kadar normal?
Tekrar belirteyim, sigara kullanımında dünyanın en büyük 8. pazarıymışız. İçim acıyor. Yazıktır.
Sigaranın kafelerde yasak olduğu diğer ülkelerde kafeler batıyor mu acaba? Demek ki bizim kafelerimiz oturup muhabbet etme, vakit geçirme mekanı değilmiş, sigara içme odasıymış. Tek özelliği oymuş. Hayır ama, ben yasağa rağmen dolu kafeler görüyorsam, bu “kafe”dir, boş olanlar ise “sigara kafesi”dir. Sigara kafelerine de bu ülkede ihtiyaç kalmamıştır.
50 sene sonra insanlar, ne kadar ilkellermiş, kafelerde falan sigara içiliyormuş diyecekler. Zira ben şu an 80-90′larda şehirlerarası otobüslerde sigara içildiğini hatırladığımda öyle diyorum.
(Ekleme ihtiyacı hissediyorum: AKP’nin yaptığı hiçbir şeyi sevmem, bunu sevdim. Ve ben artık barlara daha rahat gideceğim. Sağolsunlar.)
25 Temmuz, 2009 saat 04:05
dumandan rahatsız olan arkadaşlar duman olan yerlere gitmesin buda cözüm olur. demokrasiden özgürlükten bahsediliyor, bumudur. artı bu hükümetin kimsenin sağlıgını düşündüğü yok. bu kanun sadece alkole darbe vurmak ickili mekanları sekteye uğratmak ve batmalarını sağlamak icin yapılmış bir plandır. cıkın esnafa konuşun bakalım memnun olan varmı. türkiyede cok büyük azınlık olan sigara icmeyenleri bu şekildemi mutlu ettiler.arada kahvehane ve nargile salonlarıda yandı.
25 Temmuz, 2009 saat 09:10
Emrah nerede yaşadığını merak ediyorum doğrusu… hani dolu cafe görmüşsün ya.. ben göremiyorum artık..
gördüklerim içerdeki bütün masaları(abartmıyorum hepsini) sokağa koymuş olanlar. Kadıköyde sokakta yürüyemiyorum. Her taraf masa sandalye.. yaz olduğu için şimdilik insanlar geliyor. Ben kışın o işletmeleri düşünemiyorum. Bir de zabıtalar gelip bunları kaldır derse o zaman nolur bilmiyorum.
inan bana abartmıyorum kadıköyde içerde oturan tek bir müşteri görmedim. simit sarayının bile sigaralı katı vardı. bomboş sadece sigara içmeyenlere hitap eden bir işletme haline gelmiş.
buarada ben sigara kullanmıyorum….bilgi olsun diye söyledim.
25 Temmuz, 2009 saat 10:37
Emrah kimse ne sana ne devlet e sigarayı heryerde serbest bıraksın ve balinin konumuz ile ne alakası var,burda korsancılıgıda savunmuyoruz ve muzigin sesi sabah 5 lere kadar yuksek ses acık olsun demiyoruz olayları carpıtmanın anlamı yok bizim cafede nargile icirmemiz sigara icirmemiz ornek verdigin olaylar ile apayrı olaylar ve burdan kimseyede yalvarmıyoruz medet tte ummuyoruz arkadaslar yasaya uyarsak uygularlar cignersek uygulamazlar ki uygulamıcakları kesin marmaris kusadası uygulayan yok her yerde sigara iciliyor discolarda barlarda bende burda artık ust katta sigara iciriyorum nargile iciriyorum geldigi zaman oyalıyorum eleman yok ediyor ust kattakilerinide muzigi kapattıgım zman sigaralarını yok ediyorlar sizlerde bir care bulun bu boyle olmaz yasagı uygularsan uygulanır tsk.
25 Temmuz, 2009 saat 11:48
Şaka gibisiniz: söyleyecek sözüm yok.
25 Temmuz, 2009 saat 19:50
emrah kendine ait bir işletmen olsaydı ve parayı oradan kazansaydın ben senin de nasıl isyan ettiğini görürdüm şimdi bizleri anlaman mümkün değil… anlamanızı beklemiyoruz ama sadece saygı gösterin … kendinize saygı beklerken işyerlerinin nasıl geçineceğine saygınız yk sanırım ….mağduruz….. otobüsleri öne sürmüşsün otobüsde sigara içilmiyor diye insanlar yürüyerek gitmiyorlardı gidecekleri yere ….
…..sokaklar artık sigara içme yeri olmuş… çocuklar görmezdi sigara içenleri şimdi herkesin elinde görüyorlar çok iyi örnek değilmi…. insanların alışkanlıklarını bırak artık bunu diyerek çözemezsin başka yollar olmalı ama böyle destekliyoruz demeklede olmuyor…….
25 Temmuz, 2009 saat 21:48
burda yasaya karşı olan arkadaşların hepsi mekan sahibi gibi görünebilir..
benim bir mekanım yok ama olaya objektif bakmaya çalışıyorum.. sigara yasağı olsun, olmasın demiyorum ama alternatif olsun.. böyle kestirip atmakla olmaz…
misal; avrupada bazı ülkelerde mekanın boyutuna göre sigaralı bölüm yapma hakkı veriliyor. buna benzer birçok çözüm yolu varken heryerde ve herşartta yasaklamanın altında sağlıktan çok başka şeyler yattığı gün gibi aşikar..
Bu yasanın ne uygulanabilirliği var ne de gerçekten mantıklı bir yanı…
içenlerin mi yoksa içmeyenlerin mi çok olduğu bile net bir şekilde ortada değil. ben şahsen çalıştığım ve yaşadığım çevremde eşit gibi görüyorum. Böyle bir durumda dayatmacı bir tutumla insanlara yaklaşmak çok yanlış.
27 Temmuz, 2009 saat 20:25
Aziz ve muhterem saf vatandaşlarim ne insan sağlıgı nede temiz hava sahası hepsi akp ılımlı islam tuzagıdır kahvehanelerin olması işlerine gelmez
meyhanelerin olması işlerine gelmez ruhsatlarının iptalinide yapamıyor ama siğara yasağı bahanesiyle kahvane ve alkollü mekanların işlerini bozup vergisini kirasını ödemeyecek hale getirip işyei sahiplerinin mekanlarını kapatmak zorunda bırakılmatadır.
gidişat yavaş yavaş kişilerin gruplar oluşturarak hane içinde toplanılarak alkol alınmasına okey konken masaları evlerde kurularak hane içi
nde kişileri toplayarak bu hanelere ulaşılarak zaman içinde oy vaadiyle kandırılıp ılımlı islam cumhuriyeti temelleri yükselmeye başlamıştır.
bu temellerin yükselişi konut boyunu bulduğunda parası olan haremini gizlemiş olacak. gariban vadandaşımda avunsun dursun temiz hava sağası deyip osmanlının coküsünü yaşıyor gibi geliyor bana.
28 Temmuz, 2009 saat 10:15
Sigaranın zararlı olduğunu bilmeyen yoktur.Devlet büyükleri de madem buna çözüm arıyor madem insanların sağlığını düşünüyor neden üretime devam edip içimini yasaklamaya çalışıyor anlam veremedim.Çevreyi korumak istersen sigara satışını da yasaklamalısın ki çevreye insanlara faydası olsun. zaten ben bunu şuan olduğum yerde de içsem duman yine havaya karışıyor dışarıda da içsem yine havaya karışıyor.Yani benim sağlığımı düşünmek değil de insanlardan nasıl para toplanır hesabı. Sen iç nasıl zarar görürsen gör umrundamı? yok orda içme burda iç yani sen zehirlen ama bana para ver
28 Temmuz, 2009 saat 16:10
Bence bu olay tamamen VERGİ TOPLAMAK.
Tıpkı yıl sonlarında Trafik cezalarının artışı gibi.
İnsanlar hak ettikleri gibi yönetilirmiş.
Yasak sadece dikkat dağıtmak.
Asıl olay arka sağ cepte oluyor.
28 Temmuz, 2009 saat 18:02
devlet bana kendi bünyesinde iş versin herkes devletten alsın maaşını bak ben bu yasalara nasıl saygı gösteriyorum ozaman ben devletten maaş almıyorum devlet bizim gibi esnafların verdiği vergilerle altlarına lüks arabaları çekiyorlar ondan sonra benim müşterimede karişıyor kimse temiz hava diye boşuna yırtınmasın devlet işinde çalışanlarda ohhh iyi oldu demesinler eğerki benim işyerim kapanırsa…. benim gibilerin iş yeri kapanırsa o aman siz maaşınız nereden alacaksınız… esnaafı bu kadar küçük görmeyin lütfenn…… vergiyse ben her zaman vergi adı altında şeyleri ödüyorum zatennnn… yasanın başladığı tam 2 hfta oldu ve işlerimiz hiç yok….. evine ekmek götüren çalışanlarımız var ve onlara maaşlarını veremedik kim verecek bunun hesabını…………
29 Temmuz, 2009 saat 00:59
bir dukkan kırası 1000tl bir dükkan gunde 38 LİRA ile dükkanı kapatırsa ne olur sizce adam keyif yapmaya çıkmış kahve dernek bırahane vs karı dırdırından kaçmış evden ve bu tur yerlerde kafa dağıtmak istiyo ve sigara içemiyo olurmu boyle şey ya saçmalık bende işletmeci olarak iflasın eşiğindeyim tek ben değill butun meslektaşlarim bırakın kırayı vergi bile öduyemıyecekler bide burdan yakın
29 Temmuz, 2009 saat 12:23
öncelikle düz mantıkla bakalım olaya, birileri sigaradan para kazandığını yazmış, yani kapalı alanlarda sigara içilemediği için dükkanına gelmeyen müşterileri nedeni ile zor durumda kalmış, yani mekana gelenler sigara içebildiği için geliyorlarmış, sahipleri de para kazanıyormuş, sigara yasaklanınca da para kazanamaz olmuşlar. ne sunuduğun hizmet, ne müşteri memnuniyeti, ne de başka bişey, bunca yıl çalışıp didinip sigara sayesinde para kazanır olmuş insanlar. ne kadar düz baktım değil mi!
siz biraz sabredin, kendimden biliyorum, bir süre sonra sigara içmeyen müşterileriniz artmaya başlayacak, geçiş mutlaka zor olacak sizin için çünkü para kazanamıyorsunuz, harcamalarınız, geçiminiz var, ama söyleneceğinize içerideki havanın temizliğini anlatın içemeyen müşteriler için, içenler için kampanya yapın, indirim yapın, mekanınızı çekici kılın, ne biliyim sallıyorum nikotin bantları, sakızları verin müşterilere (biliyorum sigaranın yerini tutmaz ama iyi niyet göstergesi en azından), kapı önünde sigara içip masasına dönene çerez-çay ikram edin, hatta kapı önüne çay servisi yapın ufak bardaklarla, sigara-çay ikilisini buluşturun dışarda, 2 saatte 5 sigara içen adam için dışarı çıkıp içeri dönmek isteyeceği mekanlar yaratın. sonrasında satışlarınız normale dönünce ya da artınca unutursunuz bu günleri…
29 Temmuz, 2009 saat 19:10
Burçin,
Bu iş öyle düz mantıkla bakılacak kadar basit değil malesef… Ben sigara içmiyorum, bugüne kadar sürekli gittiğim kafeye bile gidememeye başladım. Çünkü sigara içen arkadaşlarım gelmek istemiyor (ben de tek başıma kafeye gidip ne yapacağım)… Bunun sebebi o mekanın servisinin ya da hizmetinin kötü olması değil, biz oraya sigara içilebildiği için gitmiyorduk, aksine servis hizmet hürmet çok iyi olduğu için gidiyorduk.. hala da arada gittiğimde çok güzel ama sigara içilemediğinden gitmiyorum. Malesef mekanın kapısı da 4 kat aşağıda yani sigara içmek isteyen 4 kat inmek zorunda…
Ayrıca nargile de var ve ben nargile içemiyorum. Sen yaratıcı bir arkadaşa benziyosun buna da bir çare üretsene..
Kışın nasıl ve nerede nargile içebilirim? ben uzun zamandır düşünüyorum bi çözüm üretemedim…
29 Temmuz, 2009 saat 22:51
bu sayede 3-5 yıla kıraathanelerin sayısı iyice azalır, hayırlısıyla 10-15 yıl sonra da kahvehane kültürünü hatırlayan bile olmaz.. en sonunda kıraathaneciler açlıktan ölür, böylece her şey daha güzel olur..
29 Temmuz, 2009 saat 23:53
biraz önce bir gazete haberi okudum birahanede sigara içme dendği için adam öldürülmüş….. otobüslerde sigara içilmemeye benzemişmi emrah bey bu daha ilk nasıl öğreteceksiniz bu millete …….. sivrisineği öldürmektense bataklığı kurutuyorlar bu daha kolay değilmi…. daha ne haberler duyacagız….
30 Temmuz, 2009 saat 01:58
kahveyi yenı kapadım ve eve geldim bu saate kadar inanırmısınız 32 tl para toplandı vayy halımizeyarın ay sonu ev kıra dukkan kıra yandık ki ne yanma bu mekan 100 lıra kazan madıgı zaman zarar yazar önumuzdekı ay bu dukkan kapanır.işsizler ve borçlular kervanına katılırız hayırlısı olsun başbakanım sen çok yaşa
30 Temmuz, 2009 saat 08:43
Engin,
sen arkadaşların için, sigara içmediğin halde onlarla olmak adına gittiğin mekana arkadaşlarının gelmediğini söylüyorsun, yaptığın fedakarlığın karşılığını çok güzel alıyorsun ve bunu da sigara yasağına bağlıyorsun anladığım kadarıyla. sağlığını tehlikeye atmayı göze alıp muhabbete gittiğin arkadaşlarının sana ne yaptığını görüyor musun peki? sigara içilemediğinden gitmediğini söylüyorsun, bu mantıklı mı peki? düzeltilmesi gereken sigara içilebilirlik mi? kendini koruyacağına, sana zarar verilmemesini savunacağına, o güzel mekanda arkadaşlarımla muhabbet edemiyorum çünkü onlar benim kadar fedakar değil diyorsun farkında mısın?
benim yakın ilişki içinde olduğum 20 arkadaşım varsa bunların en fazla 2’si sigara içiyordur, onlar da sağ olsun benim yanımda sigara içmezler, siz de bunu sağlayabildiğiniz zaman istediğiniz her yere gidersiniz.
nargile konusuna gelince, öyle yaratıcılık falan değil mesele, mesele niyet meselesi, çözmek istiyor musun istemiyor musun, problem üretmek kolay, çözüm arıyor musun ondan bahset sen. şöyle olmasın, böyle olmasınla olmaz. ben sana soruyorum o zaman, sigara içmeyen biri bara-meyhaneye gidip eğlenemez mi? o dumanı solumak, o kukuyu taşımak zorunda mı? nedir çözümün? a evet gitme o zaman dediğini duyar gibi oldum, çok sağol…
bir nokta daha, eğer heryerde sigara yasağına uyulursa (ki bunu sağlayacak olan biraz da biziz) arkadaşların nerede oturup muhabbet edecek? elbette sevdikleri ve alıştıkları mekana geri dönecekler, sadece biraz zaman alacak hepsi bu. Bu arada o mekan da uygun bir sigara odası hazırlar, canı isteyen orada etrafını rahatsız etmeden içer sigarasını masaya döner.
30 Temmuz, 2009 saat 12:28
İşte beklediğim haber,
Sigaraya zam kapıda.
Bu darbenin üzerine bir de bunu vurursak harika olacak. Sigarayı kazıyıp atalım bu ülkeden.
30 Temmuz, 2009 saat 13:38
Merhaba Burçin,
Ben sigara yasağı olmasın demiyorum zaten.. Daha önceki yorumlarıma bakarsan bunu görebilirsin.
Ben sigara içilebilen bölüm yapılmasına izin verilmesi gerektiğini söylüyorum. Ki sen sanırım tam metni okumadın. Hiçbir mekan sigaralı bölüm yapamıyor. Şirketlere sigara odası yapmak yasaklandı. Kapalı hiçbir meklanda içilmiyor. Ben [b]yasanın haddinden fazla geniş[/b] olduğunu söylüyorum. Sadece yukarıdaki yorumları oku yeter.
Fedakarlığa gelince, bunu ben bir fedakarlık olarak görmüyorum. Ortak bir paydada buluşmak diyorum. Ben sigarayı bırakan biriyim ve sigara içenleri çok iyi anlayabiliyorum. Emin ol içen bütün arkadaşlarıma da bırakmaları konusunda telkinde bulunuyorum. Ama bunun kolay bişey olmadığını çok iyi biliyorum. Hele hele böyle emri vaki olarak hiç olmaz. E
Eğer sen sağlığını düşünüyosan hiç dışarı çıkma kış aylarında… Emin ol daha çok zehirleniyosun. Hükümet bunlara çare bulacağına takmış kafasına sigarayı. Heryerde LPG çevreye duyarlı olduğu için teşfik edilir bizim ülkemizde aksine vergilerle köstek olunuyor. Devlet kendi eliyle kömür dağıtıyor. O zaman her evin bacasına filtre zorunluluğu da getirilsin. Madem [b]dumansız hava sahası[/b] araçlarında eksozlarına filtre koydurulsun…
Ayrıca nargile konusundaki fikrini de bekliyorum…
30 Temmuz, 2009 saat 16:33
hmmm yukardaki yorumları okumadım, kanun değişikliğinin de değiştirilenler kısmını okudum. 2/5′te der ki “Tütün tüketimi için oluşturulan Mahsus alanlarda havalandırma tertibatı olmak zorundadır.”
sonra bu kanunları yazanların anlaşılmaması için ellerinden geleni yaptıklarına uyanıp o ibarenin neyi içerdiğini araştırdım, sonunda http://www.havanikoru.org.tr adresine ulaştım, sıkça sorulan sorular kısmında açıkça demişler ki kapalı hiç bir yerde içilemez. demek ki neymiş, okuduğundan ne anladığın değil, yazanın ne anlatmaya çalıştığıymış esas olan. şahsen oluşturulacak alanlarda belli bir sınırlama koyup sigara içimine izin verecekler havalandırmalı falan diye youmlamıştım, neymiş, yanlış yorumlamışım. o mahsus kısımlar cezaevleri, yaşlı bakım evleri, ruh ve sinir hastalarının yatarak tedavi gördüğü birimler içinmiş. hatta bir link daha, bu da uygulama rehberi. benim gibi başınıza buyruk yorum yapmayın
http://www.havanikoru.org.tr/Docs_Mevzuata_iliskin_Belgeler/4207_Sayili_Uygulama_Rehberi.pdf
ama şu ortak payda olayına katılamayacağım. arkadaşların sana saygı duyuyorsa yanında içmezler, en azından normalden az içerler ya da uzakta içerler. bunları zaten yapıyorlarsa da helal olsun onlara.
bu arada nargileyle ilgili zihni sinir fikir…televizyonda da vardı benzeri sigara için, nargilenin olayı hortumu değil mi, uzatırlar onu, nargile dışarda sen içerde, bir de dumanı üflemek için 3-5 cm çaplı, dışarı açılan bir hortum daha, olay budur
bir de çok daha geniş bir noktaya parmak basılmış, LPG daha temiz niye o teşvik edilmiyor, kömür yakılmasın falan, ancak bunun sonu yok. şöyle ki dünyadaki elektrik üretiminin % 40′ı kömür ile sağlanmaktadır, hadi bunu azaltalım !!, %20 kadarı da nükleer santrallerden karşılanıyor, onları da kapatalım, sonrasında doğal gaz tercih ediliyor, yenilenebilir kaynaklarla (güneş, rüzgar, jeotermal, katı atık, elektrik üretimi ise çok düşük, (ancak hızla artmakta). arabalara filtre olayı da dolaylı da olsa zaten mevcut, araç muayenesinde değerleri tutturmak zorundasın, ayrıca kaçak kömür yasak, uygun olmayan fuel-oil yakmak yasak, doğalgazı zaten uygun yakmazsan zarar edersin verim alamazsın, ki o da zor, ayrıca uygulama hataları denetim olmadığını da göstermez.
ben çapım kadar etkili olabilirim, yani sigara içmeyin derim, ama hükümete kömür dağıtma diyemem, en fazla bunu yapana oy vermem elimden gelen budur. hükümet te kendi çapı kadar uğraşıyor işte bişeylerle, sigara üreticileri heryerde güç kaybettiği için artık, onlara karşı durabiliyor, peki ya petrol üreticileri? hibrit ya da elektrikli araçları desteklemek(ki elektrikten yukarda bahsettim sanırım), lpg ye destek vermek, hele hele en büyük vergi (gelir) kalemlerinden biri olan benzinin kullanımını azaltıcı önlem almak, bunu bu ülkede hangi hükümet yapar?
neyse dağıldık, özet şudur, yasakla ilgili yorum hatası yapmışım çok açık, detaylar benim de hoşuma gitmedi.
1 Ağustos, 2009 saat 12:02
benim cafemde sigara icilsin istiyorum icmeyen gelmesin kardeşim oyle bir kanun cıksa ben yazarım kapıya sıgara icmeyen giremez
avrupaya özeniliyor avrupada maruyana bile serbest yakında iran gibi olacaksınız sıgara alkol yasak hangi türist gelip senin ülkende tatil yapacak zaten kriz var insanlar bunalımda o kadar kişinin işleri altüst oldu kimsede tık yok biz halk olarak koyunuz yarın hava almayın deseler onuda almazsınız siz nasıl bir hüriyet kendi arabamda sigara icirmiyor bana hangi özgürlük arkadaşımla iki tane sıgara icirmiyor
özgürüz dersiniz bide
1 Ağustos, 2009 saat 13:51
Olay şu ki,
bu yazıya Google’da “sigara yasağı kanunu”nu aratanlar geliyor. Bu aramayı yapanlar da hep işletmeciler doğal olarak. Ve beklendiği gibi işletmeciler bu yasaya kızgın. Halbuki sigara yasağı ile ilgili birçok yazıda, haberde olumlu yorum dolu. Herkes memnun. Memnun olmayan işletmeci azınlık. Onlar da işler kötü diye. Yani ortada kötü bir durum yok, herşey yolunda, güzel gidiyor.
Bunlar işletmecilerin son çırpınışları. Halbuki bu yasa geçen sene çıkmış ve işletmecilere önlemlerini almak üzere 1 sene verilmişti. Bu süreyi “hiçbir şey” yaparak geçiren işletmeci birkaç ay içinde iş değiştirecek muhtemelen. Halbuki 1 yılda açık alan yapsaydı, mümkün değilse başka çözümler üretseydi bu olmayabilirdi.
1 sene boyunca “yasak geliyor, bakalım ne yapacağız” diyen işletmeci zaten yasaktan değil başka sebeplerden de batabilirdi…
Kusura bakmayın, siz para kazanasınız diye insanlar birbirlerini zehirleme hakkına sahip değiller.
Hiç unutmam, benim ortaokulda bir hocam, öğretmenler odasında sigara içildiği için ciddi bir akciğer hastalığına yakalanmıştı. Hayatında hiç sigara içmeyen hocama doktor günde kaç paket sigara içtiğini sormuş. Ve böyle çok örnek var.
Olaylara objektif bakalım…
1 Ağustos, 2009 saat 13:58
özgürlük nerde kaldı onu yapma bunu icme icmeyen girmesin cafeye kahvehaneye kahveye gidipte icmeyenmi var sacmalıyorsunuz özgürlügünüz alınıyor
1 Ağustos, 2009 saat 14:25
emrah ustun sende belliki akp lisindir kesin bu yazıyı yayınlamazsın onuda biliyorum sana diyecegim bundan cahveci yada işletmeci degil hepimiz cekecegiz alkol alınan yerde sıgara yasagımı olur buyuk bir iran olacagız bu bir başlangıc daha dört sene neler neler yapacaklar
ab dedikleri hikaye bizi on asır gecse almazlar yalakalıga gerek yok sıgara on tl olcakmıs olsun tutun sararız
1 Ağustos, 2009 saat 15:37
herkes kendine yontuyo…
kimse sigara yasağı olmasın demiyor… yasağın haddinden çok çok fazla geniş olduğunu söylüyoruz…
işletmelere sigarayı yasaklarsın ama sigaralı bölüm hakkı tanıyarak yaparsın…
insanlara kendi araçlarında bile yasak olduğunu bilmiyordum… benim bildiğim ticari taksilerde ve toplu taşımalarda yasak..
ayrıca öğretmen odalarında artık sigara içilmiyor… okullara sigara odaları yaptırıldı… ve bundan şikayetçi olan yoktu..
içende içmeyende memnundu.. ama şimdi karda kışta öğretmen bina dışına çıksa da yetmiyor.. okul sınırları dışına çıkmalı…
önceden gizli saklı kendi sigara odalarında kimse görmeden içiyorlardı şimdi okulun önünde bütün çocukların gözlerinin önünde içiyorlar.. böylesi daha mı iyi ?
1 Ağustos, 2009 saat 17:53
emrah bey açık yerimiz olsun diye kaçak yermi yapsakdık… benim dükkanım 2. katta nasıl açık alan oluşturayım ona da izi n yok o kadar çok şey biliyorsunuzkii. şunu da yapsaydın bunuda yapsaydın demeyi ……kim memnun allah aşkına televizyonlara çıkanları memnunmuş gibi konuşturuyorlar… tabii şirin gözükeceklerya.. ben hiç memnun olan duymadım çevremde sizin gibiparası cebinde hazır olanlar memnundur…. yine söylüyorum sigarasız ortamda olmak isteyenler nerede yani yoksunuz gelmiyorsunuz yine açıkalanlardasınız.. ….keşke bu kanun sadece sağlık için olsaydı ben de buna saygı gösterseydim …….devletin kasası b oşaldı bide bunlarla dolduralım diyorlar . sizlerde yandaş olup ne güzel destekliyorsunuz… ahh keşke seninde işyerin olsaydıda kapıda müşteri bekleseydin bende senin gibi olsaydımda karşına geçip saygı duy sağlık bu diyebilseydimm ahhhh keşkeee…. ama işin aslı bu değil yakında görürsünüz.. o zaman görürüm sizleri .. ve sizin gibi sadece kendine dokunulduğu zaman konuşan halkı……
1 Ağustos, 2009 saat 18:16
Düşüncelerim doğrulanıyor.
“İş yerim var, işlerim kötü, bunun için yasaya karşıyım.” Objektif bakmadığınızın kanıtıdır.
Ben eğer işletmeci olsaydım, bu yasanın geleceğini biliyorsam bir önlem alırdım. Açık kısım yapamıyorsam iş değiştirmeyi düşünürdüm. Şimdi çoğunuz iş değiştireceksiniz zoraki.
Neyse burada önemli olan batmak üzere olan işletmeleri kurtarmak değil. Uzun dönemde sağlığımızı etkileyen bir kötü alışkanlıktan halkımızı vazgeçirmeye çalışmamız. Bunun için uyuşturucu yasak. Sen özgürsün, istediğin gibi kullan denmiyor doğal olarak. “Kötü” olduğu kesin olarak bilinen birşeyden “zorla” halkımızı kurtarmaya çalışıyoruz. Bu sayede daha sağlıklı, sigara patronlarına daha az para yediren bir yeni nesil yetişecek.
Kendimizi düşünmeden, daha çok çalışalım. İdeallere çok uzak değiliz.
1 Ağustos, 2009 saat 21:17
emrah ne kadar da masum düşünüyosun…
hakkaten merak ediyorum gerçekten bu yasanın sağlık için çıktığına nasıl bu kadar inanabiliyosun…
bu yasa tamamen siyasi çıkarları gözeten bir yasa… devamında emin ol içki yasağı gelecek.. tabi ona tepki çok olacağından büyük bir sınırlama olarak gelecek….
daha önce de defalarca söyledim yine söylüyorum bu yasa gerçekten insanların sağlığı düşünülerek çıkmışsa mekanlara sigaralı bölüm yapma hakkı verilir.. kimsenin sağlığını zorla kontrol altına alamazsın…
uyuşturucu maddeler kısa vadede bağımlılık yaptıkları için tüm dünyada yasak… ama böyle kapsamlı bir sigara yasağı bir tek bizde var. bir de iranda… gerçi orda açık alanlarda da yasak sanırım….
1 Ağustos, 2009 saat 23:12
mekan sahibi arkadaslar isyan edip emrah arkadası konusturmayın, emrah arkadasın tuzu kuru olmasaydı gorurdum ben onu mekan sahibi olsaydı 7-8 kişiye ekmek verseydi o zman gorurdum onu akp yi hala kolluyomu diye . ve emrah diyorsun ki millet in saglıgı onemli kusura bakma kardes devletin hicde umrunda deil ne snein saglıgın ne de baskasının saglıgı bu yasayı sadece rant saglamak icin cıkarıyor daha fazllla kazanc elde etmek icin yakında sigra ruhsatı cıkar ona bi para alırlar olur biter ama benim eesnafım battıktan sonra cıkarsan ne anlamı vvar…
2 Ağustos, 2009 saat 01:11
sigara patronlarından çıkıp para onların cebine girsin diye bunca çaba…… siz işte onlrın söylediği bu yalanlara kanarsınız ve savunmanızı sadece sağlık olarak yaparsınız bunun sağlıkla ilgili olmadığını anlayamayacak kadr da at gözlüğüyle bakarsınız olaylara….. sağlık bakanı bundan sonra el yıkamyı da öğretecekmiş yasayla duydunuzmu anneniz öğretemediyse bakan yasayla öğretir… onada teşekkür edersiniz bunu bana öğrettiğin için diye sağol destekliyorum sizi dersiniz önce doğudaki insanıma okuma yazma öğretsinler benim işime el koymaya çalışacaklarına ……..
2 Ağustos, 2009 saat 12:17
Evet sayın okurlar bende bir sigara tiryakisiyim Bu hükümet bu yasayı daha uygulamaya koymadan dedilerki kısmi yasak bile sigara içenler azda olsa azaldı. Eminmisin hükümet diyorum ben devlet memuruyum bu hükümet görmezmi yeni bir sektör oluştu sarılı sigara satanlar çığ gigi büyüor telefoncular gibi orda sigaranın paketi 1 tl hazır sigara enazı 3.5 tl kim içer zengin içerrrrr
Peki şimdi enaz sigara fiyatı 8 veya 10 tl olarak düşünüyorlarmış iyiii avrupada pahalıymış onlarla aynı fiat olacakmış tamam olsun avrupada devlet memuru 4.000 Euro alıyormuş bizlerede o maaşı versinler işçiyede versinler asgari ücretliyede versinler yapsınlar.
Yarin ne olacak biliyormusunuz diyecekler ruhsat çıkarılan yerlerde içilebilir adam diyecek tamam çıkaralım eee
dilekçe verece valiliğe vali havale edecek tarım il müdürlüğüne orda diyeceklerki en az üç memurun yolluğunu yatır araba tut gelelim bakalım şartların tutuyormu
ve gelip bakacaklar şuraya aspilatör şuraya vantilatör şuraya havalandırma tak tekrar geleceğiz ve adam yaptıracak tekrar gelecekler bakacaklar ve filan gün gel diyecekler sonramı
adam gelecek şu kadar haracı yatır maliyece yani haraç derken harcı adam onuda tatıracak ve filan yerden rusattnameyi getir adam onuda alacak dosya parası oturum parası cart parası curt parası diyecekler ve ruhsatını verecekler.
Ben bu yasayı çıkararak eğer sağlığımızı düşünerek çıkardılarsa eşşek gibi anırırım yalan milleti sövüşlemek için eğer benim sağlığımı düşünüyorsa maaşımı artırsınki sağlıklı besleneyim hasta olmayayım devletede ilaç masrafım olmaya okuyan herkese saygılar sunuyorum Allaha Emanet olunuz.
4 Ağustos, 2009 saat 13:59
Bencillik yasayı yapanların da , içmeyenlerin de orta yolu akıllarına getirmemelerinden kaynaklanıyor.
100 m2 lik bir eğlence mekanının %60′ını sigara içilmeyen , %40′ını da doğru havalandırmalı sigara içilebilen bir alan olarak ayırırsınız
bu sayede insanlara bir tercih hakkı tanımış olursunuz.Ancak siz bu tür bir yasakla ancak içimi özendirirsiniz ,
Gençler artık sadece evlerinde aile bireylerinin yada cafede arkadaşlarının sigara içtiklerini görmeyecek ,
Okullardan cafelere ve belediye binalarına kadar , tüm bu mekanların önünde topluluklar halinde sigara içen insanlar görecek.
Bu daha zararlı ve endişe verici sonuçlara yol açacaktır.
Keza ne şiş yansın ne de kebap anlayışıyla çıkarılan yasalar hiçbir zaman faydalı amaçlar gütmezler.Ben sigarayı eskisi gibi satayım
vergilerim azalmasın , bunun yanında bir de sigara yasağı getireyim cezalardan da gelir edeyim amacı vardır bunun arkasında.
Sigara madem bu kadar zararlı bir maddedir.Üretimini ve satışını yasaklarsınız , insanlar bırakmak zorunda kalırlar.
17 yıldır sigara içen bir insan olarak , sigara satışının tamamen yasaklanması taraftarıyım.
Ama hayır şu anda yürürlükte olan yasa bir hatadır ve derhal yürütmesi durdurulmalıdır. Ben kapı önlerinde sigara içen insanları görmekten büyük rahatsızlık duyuyorum…
4 Ağustos, 2009 saat 16:19
demokratik bir ülkede özgür yaşadığımızı zannediyoruz. gelen bir zamla ilgili fikir beyan etmek dahi cezalandırılırken, artık içilen sigaraya da el konuluyor. vergiler, zamlar artsın, yıl sonuna doğru bugün yasaklanan sigaraya %75 zam geleceği ve bu zamdan sağlık bakanlığına 1tl ayrılacağı müjdelensin, sigara içmeyenin hakları korunurken, içenin hakları elinden alınsın, işletmeler kaybedilen müşteriler nedeni ile zarar etsin, eleman çıkarmak zorunda kalsın, kepenk indirsin ama asıl sorunlar askıda kalmaya devam etsin. Bravo! TÜRKİYE CUMHURİYETİNDE nüfusun büyük çoğunluğu sigara içiyor. Sigara dumanına gelene kadar o “dumansız hava sahası” nı kışın nasıl sağlamayı düşünüyor devlet büyüklerimiz?
Sigara içmeyeni düşünürken, içeni de düşünmeli ve ona göre hem vatandaşı hem mekan sahibini madur etmeyecek orta nokta bulunmalıydı.
Gerçi nerdeee, haberlerde izledik, denetlemeye giden eleman “içilmez” dediği üzeri tente ile kapalı alana, amiri “içilir” diyor çünkü 3 tarafı açık
Adam neyi denetlediğini bilmediği gibi, mekan sahibi de sessiz kalırsa, gereksiz yere ödediği parayla kalacak. Hakkımızda hayırlısı, bakalım sırada hangi yasak ve zam haberi olacak
5 Ağustos, 2009 saat 11:15
bari satılmasını da yasaklasınlarda olsun bitsin. benim sağlığımı benden önce düşünmeleri güzel ama ben içmeye devam edeceğim bu yasayı çıkaranlara da bidaha oy yok benden
6 Ağustos, 2009 saat 01:12
**** Biri sağlıktan mı bahsetti ? Bu gün devlet tarafından sigortalı durumda olan bir vatandaş hayati önem taşıyan bir ameliyatı için 6 ay sonrasına gün alıyor. Emrah birbirimizi kandırmayalım bu devlet benim sağlığı mı düşünmüyor ki sigarama karışsın.. **** Temiz hava sahası mı ? sonuna kadar katılıyorum. Amaaa, aynı şekilde egsoz, kömür doğal gaz gibi havayı kirleten gazları açığa çıkaran durumlar ve maddelere de önlem alınmasında hassasiyet göstermelerini bekliyorum.. Bakalım olur mu? ****ABD ye sigara parası gitmez mi? Emrahçım komik olma abd ye gitmeyen yerimiz kalmadı. sigara parasına mı kaldı olay gözünü seveyim.. ****Bu tür bir kanunu çıkartırken sadece halkın bir kısmını değil(sigara içmeyenler), diğer kısmının da haklarını gözetmek gerekir(sigara içenler).. Bu iş tek taraflı olmaz. Sana özgürlük verecem diye benim özgürlüğümü kimse elimden alamaz. Kaldı ki emrah dostum bu kanunun senin sandığın gibi yok insan sağlığıydı yok temiz havaydı bu tür bahanelerle uzaktan yakından alakası yok. İnandırıcı değil emrah. Kapatsınlar ya sigara fabrikalarını? Öyle bir sıkı tutsunlarki hiçbir yerden sigara temin edemeyeyim ben. Haa yapamazlar mı. O zaman bir işletmede iki bölme olsun, birinde içilsin diğerinde içilmesin. Yani sende otur adam akıllı düşün bak iyi çözümler üreteceksin. Ben senin sağlığına tabiki zarar vermek istemem. Ama bunu sigara içmeyerek değil, senin yanında içmeyerek yapabilirim. Bunun bir orta yolu bulunur dostum. (Ayrıca işletmeciler için böyle bol keseden atıp tutmak kolay, işletmeci olsaydın eğer anlardın.. Olmadığın içinde sağlıklı bir yorum yapmanı beklemiyorum senden) Saygılar..
8 Ağustos, 2009 saat 01:07
Cahil insan hep kendi çıkarını savunur, beyni durduğunda da saldırıya geçer.
Ben artık birşey yazmayacağım. Kanun çok güzel oldu, sigarasız barlara, kafelere gittim eğlendim bir güzel. Oldu bitti, akşam oldu kapattık dükkanı. Hadi bakalım.
(Aklı başında yorum yapanlara teşekkürler. Şuursuz hakaretler, kahvehane ağzıyla yazılmış, yasağa karşı çıkanların genel karakteristiğini daha bir ortaya çıkaran zeka dolu yorumlar silinmiştir.)
8 Ağustos, 2009 saat 13:49
[...] Sigara kullanımında dünyanın en büyük 8. (sekizinci) ülkesiymişiz/pazarıymışız. [...]